عشق چاوشی







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





درباره محسن چاوشی

 

محسن چاوشی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری، جستجو
 
منابع یادشده در این مقالهنامعتبرند.
می‌توانید با افزودن منابع معتبر سازگار باسیاستنامهٔاثبات‌پذیریوشیوه‌نامهٔارجاع به منابع، به ویکی‌پدیا کمک کنید.
 
محسن چاوشی
 
محسن چاوشی
اطلاعات هنرمند
نام اصلی
محسن چاوشی حسینی
زادروز
اهل کشور
خرمشهر
کار(ها)
وب‌گاه
برای دیگر کاربردها، چاوشی (ابهام‌زدایی) را ببینید.
محسن چاوشی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر)[۱]ترانه سرا، آهنگساز ، خواننده پاپ و راک اهل ایران است.از ۴ سالگی به همراه خانواده به مشهد مهاجرت کردند و تا ۱۴ سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس به تهران عزیمت نمودند. فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد.[۲]از وی تا کنون بیش از ۸۳ ترانه شنیده شده‌است که شامل ۹ آلبوم و نیز چندین تک ترانه‌است.[۳] او همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده‌است[۴]، حضور صدای چاوشی در این فیلم یکی از دلائل توقیف فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌شد که بعدها مشخص شد فیلم سنتوری به دلیل مسائل و مضامین مورد استفاده در آن توقیف شده‌است.[نیازمند منبع]به دلیل سیاست کاری محسن چاوشی که زیاد اهل مصاحبه نیست و در سکوت کارهایش را انجام می‌دهد و از طرفی دیگر به دلیل سبک و صدای مخملی اش از او در مطبوعات، مجلات و رسانه‌ها به عنوان مرد خاص موسیقی پاپ کشور نام می‌برند.
آلبوم‌ها [ویرایش]
تک آهنگ‌ها [ویرایش]
  • ۱. نخلای بی سر [۱۳۸۹]
  • ۲. زخم زبون (اجرای زنده) [۱۳۹۰]
  • ۳. دیوار بی در [۱۳۹۰]
  • ۴. [دلتنگ] [۱۳۹۰]
  • ۵. [ لباس نو] [۱۳۹۰]
  • ۶. [ مام وطن] [۱۳۹۱]
  • ۷. [ مترو] [۱۳۹۱]
  • ۸. [ ماهی سیاه کوچولو] (برای زلزله آذربایجان) [۱۳۹۱]
  • ۹. [ واسه آبروی مردمت بجنگ ] [۱۳۹۱]
حاشیه‌ها [ویرایش]
  • در تاریخ ۴ مهر ۹۱ در پی اعلام حضور صدای محسن چاوشی در تیتراژ برنامهٔ "برنامه زندگی + تحصیلات تکمیلی"، عده‌ای از هواداران محسن چاوشی اقدام به اعتراض به این خواننده با عباراتی نامناسب کردند و علت را به خاطر حضور پی در پی صدای محسن چاوشی در برنامه‌ها که در این مدت به شدت افزایش یافته بود عنوان کردند (پیش از این چند قطعه با رضایت این خواننده به صورت نماهنگ از صدا و سیما پخش شده بود.)، که باعث واکنش محسن چاوشی در برابر این موضوع شد. در پی نارحتی این خواننده از این اعتراضها، در نهایت وی اقدام به بسته کردن صفحهٔ رسمی مخاطبانش و صفحهٔ رسمی فیسبوک خود کرد.[۵] و حتی شایعاتی مبنی بر خروج این خواننده از کشور مطرح شد.[۶]
  • پس از انتشار آلبوم حباب با صدای محسن یگانه عده ای از هواداران محسن چاوشی ادعا کردند که ابیات «چه دری به تخته خورده که الان / عینک دودی زدی نشناسنت / اون کلاه لبه دار گنده رو / می کشی روی سرت نشناسنت» از قطعه «حباب» به محسن چاوشی اشاره داشته و طعنه ای ادبی به این خواننده است.[۷]این مطلب توسط محسن یگانه و مدیر وبسایت این خواننده رد شد و آنها این ترانه را تنها یک ترانه اجتماعی بدون رویکرد شخصی دانستند.هواداران محسن چاوشی سند این ادعا را عکسی عنوان کردند که محسن چاوشی در آن با کلاه و عینک ظاهر شده بود.در حالی که محسن یگانه ادعا داشت این ترانه یک سال پیش از گرفته شدن این عکس نوشته شده است.
فعالیت‌های تلویزیونی [ویرایش]
  • محسن چاوشی، برای اولین بار آهنگ لباس نو را، که به عنوان تیتراژ برنامهٔ شب عید از شبکه دو سیما در ۲۹ اسفند سال ۹۰ پخش شد، آماده کرد.
  • دومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت قطعهٔ مام وطن با ترانه‌ای از امیر ارجینی است که به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر ساخته شده و از شبکه سوم سیما پخش شده‌است. همچنین در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۱ این آهنگ به عنوان تیتراژ پایانی یکی از برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس پخش شد.
  • سومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامه زندگی + تحصیلات عالی بود که از ۸ مهرماه ۹۱ از شبکه ۳ و به سفارش موسسه سنجش و دانش به طور ناقص و با سانسور پخش شد. هنوز علت اصلی این سانسور مشخص نیست.
  • چهارمین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامه ی پشت صحنه با همکاری فرزاد فرزین است که از ۱ بهمن ۹۱ از شبکه ۳ پخش میشود.
جستارهای وابسته [ویرایش]
منابع [ویرایش]
3.     «آثار عبد». وب‌گاه ایران ترانه. بازبینی‌شده در ۶ آوریل ۲۰۰۸. 
4.     «عوامل فیلم «علی سنتوری»». ایران اکتور. بازبینی‌شده در ۶ آوریل ۲۰۰۸. 
5.     «متن صفحهٔ اول سایت رسمی مخاطبان محسن چاوشی در پی توهین به این خواننده:همیشه بر آن بودیم، حامی هنرمند محبوبمان باشیم. تلاش کردیم تا جایی که می‌توانستیم محیطی ایجاد کنیم برای آرامش شما مخاطبان محسن چاوشی. بارها زخم قضاوتهای غیرمنصفانه را تحمل کردیم، به خاطر هدفمان سکوت کردیم. از نزدیک هنرمندی را میدیدیم که برای شما مخاطبان حتی از بهترین لحظات خود نیز می‌زند اما به ناحق متهمش کردید. حتی یک نفر از شما مخاطبان نیز نمی‌توانید درک کنید برای رسیدن یک اثر به دستتان چه خون دلهایی خورده می‌شود. امشب حرمت هنرمند محبوب خود را شکستید، دیگر این را بر نمی‌تابیم.». بازبینی‌شده در ۴ مهر ۹۱. 
7.     «صفحه ی فیسبوک طرفداران محسن چاوشی». بازبینی‌شده در ۱ آبان ۹۱. 
پیوند به بیرون [ویرایش]
محسن چاوشی در رسانه‌ها [ویرایش]
ن  ب  و
آلبوم‌های رسمی
یهشاخه نیلوفر (۱۳۸۷ژاکت (۱۳۸۸حریص (۱۳۸۹۱۳ (۱۳۹۰سنتوری (۱۳۹۰پرچمسفید (۱۳۹۰)
آلبوم‌های غیر رسمی
نفرین (۱۳۸۳خودکشیممنوع (۱۳۸۴لنگهکفش (۱۳۸۴) · متأسفم (۱۳۸۵موسیقیمتن فیلم سنتوری (۱۳۸۷)
آلبوم‌های گروهی
سلامآقا (۱۳۸۸هشت (۱۳۸۸)
محسن چاووشی
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط محمد در 22:10 | |